Pälkähtipä tässä päähäni outo ajatus työnetsinnän tuoksinassa. Mitä jos olenkin yrittänyt löytää liian "helppoa" työtä? Mitä jos näytän paperilla liian hyvältä (siis: korkeasti koulutetulta, jolla ei ole mitään käsitystä todellisesta elämästä)? Tarkoitan lähinnä perinteisiä palveluammatteja ja muita tehtäviä, joihin ei välttämättä vaadita koulutusta ja jotka ovat tyypillisiä opiskeluajan työpaikkoja. Minulla ei ole juurikaan näiden alojen relevanttia työkokemusta eikä koulutuksenikaan voisi juuri vähempää liittyä hakemiini paikkoihin. Olen aliarvioinut niin itseäni kuin kyseisiä työtehtäviäkin. Heti kun aloin tosissani etsiä oman alan töitä (vaikkakin niin ikään vähäisellä kokemuksella), alkoi heti näyttää lupaavammalta. Valitettavasti tällä kertaa nopeampi söi hitaan, mutta työantaja pyysi lupaa säilyttää yhteystietoni ja lupasi ottaa yhteyttä, jos vastaavanlaiselle työlle tulisi myöhemmin tarvetta! Äärirealistina tulen helposti ajatelleeksi, että voihan olla, että työnantaja vain sanoi niin, mutta toisaalta miksi ihmeessä olisi sanonut, jos ei tarkoittanut sitä. Helpostihan minusta olisi päässyt eroon. Jotenkin olen kuvitellut, että minulla ei ole tarpeeksi kompetenssia oman alan tehtäviin, humanistihörhö kun olen. En kyllä ymmärrä, miksi olen kuvitellut, että minulla olisi enemmän kompetenssia esimerkiksi kaupan kassalle.

Paikka, johon tässä postauksessa viittaan, ei ole sama, mika aiemmassa postaukessani herätti minussa kysymyksen hakeako vai eikö.