Olen vasta nyt alkanut ymmärtää, miten etuoikeutettua opiskelijaelämä onkaan. Elämä on aika...vapaata. Siitä pitäisi (tai olisi pitänyt) nauttia niin kauan kuin siihen on mahdollisuus. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa. Vapaudessakin, ja varsinkin siinä, vaikka juuri nyt haluaisinkin päästä vapaudesta.

Alennuksiakin saa vaikka mistä. Vasta nyt hoksin käyttää hyväkseni ehkä loistavimman opiskelijaedun, ja tilasin sanomalehden. Olen opiskellut kuusi vuotta yliopistossa, ja minusta tuntuu, että olen tyhmentynyt entisestään. En tiedä maailmanmenosta honkäsen pöläystäkään. Minulle ei ole tullut lehteä eikä minulla ole telkkaria. Ajan- ja rahansäästösyistä. Tietämättömyyteni ei siis johdu siitä, etteikö kiinnostaisi, Toisaalta olen vajonnut sen verran syvälle oman sisäisen maailmani pohtimiseen, ettei energia oikein riitä muuhun. 

Lehti oli tervetullut sijoitus. Nyt kun vielä jaksaisi kahlata sen läpi joka aamu. Tottumattomalle se on aika urakka. Ja minulle sentään tulee vain Turun Sanomat, ei mitään Hesaria. Puolen vuoden päästä olen varmasti kamalan paljon viisaampi ihminen - silloin loppuu lehden tilaus ja gradunkin pitäisi olla hyvässä vauhdissa. Nyt siis lukemistooni kuuluu Aku Ankan ja satunnaisten tentti- ja muiden oman alan kirjojen ohella myös ihkaoikea sanomalehti, jonka olen peräti itse itselleni tilannut.

Jotain muutakin pitäisi tehdä itsensä sivistämiseksi. Ehkä nyt olisi aika paneutua tosissaan minua kiinnostavaan järjestömaailmaan. Huomenna jo olisi tilaisuus markkinoida itseään.

P.s. Älyttömän kaunis taivas jo toisena peräkkäisenä iltana. Eläköön auringonlasku.

P.p.s. Siinä lupaamani ympäristön havainnointi tältä päivältä/tältä viikolta;).