Vihaan sanaa fanittaminen. Se ei sovi suuhuni. Eihän se ole edes suomea. Parempaakaan en tähän yhteyteen valitettavasti keksinyt. Voisin kirjoittaa henkilökohtaisesta suhteestani kieleen vaikka kuinka paljon, mutta säästän tämän teeman tuleviin postauksiin.

Vihaan paitsi sanaa, myös ilmiötä sen takana. Ehkä en suorastaan vihaa, mutta suhtaudun vähintäänkin epäillen ja kummastellen. En ole koskaan ymmärtänyt sitä. Minulla ei ole koskaan ollut idoleita, ei ollut edes teininä bändipostereita seinillä tai muuta sellaista. Miten joku voi haluta tuijottaa päivästä toiseen ventovieraan ihmisen pärstää. Miksi joku haluaa seurata jonkun tietyn ihmisen tai ryhmän edesottamuksia sydän pamppaillen. Miten voi ihastua ventovieraaseen ihmiseen, julkkikseen, joka on vain oman ammattiryhmänsä edustaja. Yksi monista. Miten se voi tehdä heistä sen erinomaisempia ihmisiä. En pidä ihmisten nostamisesta korokkeelle. Ehkä ymmärtämättömyyteni on osoitus tasapaksusta luonteesta tai tunneköyhyydestä. Ehkä molemmista. Se kyllä selittäisi paljon;). Luultavasti yksi syy on se, etten ikinä ole osannut nimetä yhtä suosikkia. En kirjallisuudesta, musiikista tai juuri mistään muustakaan. Vaikken impulsiivinen olekaan, kulttuuri on minulle hetkessä elämistä. Joku tyylilaji tai kappale tai kirja voi tuntua hyvältä juuri tietyllä hetkellä, ehkei enää seuraavana hetkenä. Esimerkiksi musiikin suhteen olen periaatteessa kaikkiruokainen. Lähes kaikki genret ja esittäjät käy. Ihastun kappaleeseen, sen melodiaan. Ja konteksti voi sekoittaa pakkaa entisestään.  

Ehkei tässä iässä ole enää mikään ihmekään, ettei innostu fanittamisesta, mutta kuten sanottu, en ole koskaan ollutkaan innostunut. Otin asian esille nyt, koska olen nyt (edellisestä virkkeestä huolimatta) niin lähellä fanittamista kuin minä koskaan voin olla. Tämä on luultavasti vähän nolo paljastus minun ikäiselleni ihmiselle. Mutta tähän olen aivan myyty. Ostaisin vaikka heti kaikki olemassa olevat kolme levyä, jos olisi rahaa. Niin pitkälle en sentään menisi, että julisteen hankkisin seinälle. Jotain rajaa.